torsdag 27 november 2014

Så börjar tiden fram till jul...

Ikväll ska jag byta lite gardiner i vardagsrummet med hjälp av K åsså måste jag tillverka en pepparkaksdeg inför lillasysters kommande besök... Imorgon åker pyntet fram och pappa kommer med en utegran enligt traditionerna...

Även om jag älskar att pynta, stöka inför julen och att få paket så tycker jag ändå att julen är en ångestfylld tid... Jag önskar att jag fick baka mer pepparkakor med mamma, å tänk vilken lycklig mormor hon hade varit... Nu kan vi bara tänka tillbaka förra julen och minnas den lycka vi kände då, en lycka som aldrig kommer igen... Julen är barnens högtid och det är vad som fattas oss... Som tur är så ska vi fira julen på ett helt annat sätt än förra året, men den kommer att firas med en klump i bröstet...

Tur att jag har mina fadderbarn som jag kan skämma bort, dom ska få mycket av min kärlek...

*

Nu åker stykbrädan fram och Absolute Christmas-skivan börjar spelas, nu startar julen...

Inga kommentarer: