söndag 4 januari 2015

Så lite engagemang...



Jag pyntar och jag bakar, jag försöker hitta dom ultimata julklapparna och jag skriver julkort... Jag slår in klapparna och jag rullar köttbullar... Så här långt går det bra, men när den där julafton kommer så vill jag helst gräva ner mej i en snögrotta och smälta fram nångång i maj...

Vi firade julafton med att jag jobbade till 12, vi åt blöta och lyssnade på tomten på radio innan vi ställde kosan till Malå... Första stoppet var att tända ljus på graven sen vidare till mormor för att lämna en klapp... Hann landa hos lillasyster och E innan Kalle Anka... Pappa kom och firade med oss, jag placerade mej utmed kakelugnen men frös ändå hela kvällen... Efter att lillasyster agerat tomte och alla klappar var öppnade så tackade vi för oss och följde efter pappa till Brännäs där vi tillbringade natten och återfick lite värme i kroppen... På juldagen satt jag mest och väntade på SMS från J så att vi skulle få gå förbi där med lite klappar... Efter vi varit där blev det julmiddag hos faster, oj oj så mätt jag blev, men det hindrade inte att vi korkade upp Proseccon vi fick av Ks syster och åt en massa löjrom när vi kom hem... Mmmmm!! Annandagen blev lugn, endast en promenad...

Nyårsafton firades med svärmor och svärfar, som kommit hem från sin julresa till Marbella, hos Ks syster... Jag drack skumpa och åt mej mätt på löjrom... Vi kikade på fyrverkeriet ute å samhället från deras altan sen åkte vi hem för K skulle upp och jobba...

Nu är alla dessa helger snart förbi och ingen är gladare än jag att allt återgår till det vanliga... Jag och Vikt Väktarna funkar bäst i vardagen...

*

Inga kommentarer: