måndag 28 november 2011

Måndag, första adventljuset tändes igår...

Jag fick inget besök av lillasyster, hon satte sej på tvären och skulle absolut INTE komma och baka några pepparkakor... Så mycket för den traditionen!! :( Så jag fick snällt ställa mej och kavla ut degen själv, å de mina vänner tycker jag inte var roligt... Okej, den obligatoriska pepparkaksdoften spred sej i huset men lillasyster fattades... Om möjligt så saknade jag mamma ännu mer än vanligt... Julen har inte blivit densamma sen hon lämnade jordelivet, jag tror att det är det som gör att jag inte känner glädjen över julen längre, det eller så att jag har blivit för gammal...

Jag för gammal?? Nej, det kan jag väl inte tro...

Nu har jag varit ledig i tre dar så imorgon ringer väckaren igen, bara att hoppa ur sängen å iväg på jobbet...

Nu sängen!! *

1 kommentar:

Lenajl sa...

Usch, ja jul utan mamma måste vara svårt.
Hur klarar man det?!
Jag tror hon kikar ner på dig och att hon är din alldeles egna skyddsängel!

Kram!!