torsdag 10 november 2011

Hmmm??

Tänk att jag planterade det här inför julen förra året, nu håller murgrönan på att växa oss ur huset... Jag läste hur man skulle ta hand om sin murgröna på bästa sätt - aldrig låta den torka upp och inte stå allt för soligt... Kan meddela att jag inte följt dom råden, vi vattnar blommorna ungefär varannan vecka (är helt övertygad om att blommorna lär sej) och så har jag den i det soligaste och varmaste fönstret i hela huset, men nog växer den som tusan ändå...

Igår hade jag en släng av feber typ 39,3, sovde korta stunder under dagen och under natten fick jag springa på dass med jämna mellanrum likaså idag, men nu verkar det ha lugnat ner sej... Och febern den svettades jag bort imorse, så nu är jag så gott som tipp topp... :/ Alltid ska det vara nånting!! Hoppas bara att K klarar sej för det var en hemsk huvudvärk som följde med febern... K:s syster (distriktssköterska) pratade om ett virus som går...

Har sett filmen Bad Teacher idag, hon var verkligen en BAD Teacher... Såg den mest pga Justin Timberlakes insats... :)

*

3 kommentarer:

Anonym sa...

WWWallpapers!

666

Gäst Hos Väderleken

När någon anfaller din hund

Hanna sa...

Men vad du är gullig och tusen tack för din peppning! Jo, så här är det. Mina kurser har jag ju läst mot hermods, vilka sandbacka köper in distanskurser från till oss vuxare. Nu har jag bara 100 poäng kvar till slutbetyget och som sista kurs hade jag redovisning och beskattning, mot hermods. Jag tycker verkligen att ekonomi är kul och intressant och den teoretiska delen har jag superlätt för. Den som berör olika lagar, ledarstilar, bolagsformer osv. Men så har jag fantastiskt svårt för matte och när det då kommer till fullständig bokföring och fullständiga bokslut blir det jättesvårt. Redovisning och beskattning bygger ju vidare på företagsekonomi B och kan betraktas som en C kurs. Därför var det så vannsinnigt svårt att göra den kursen på bara en vecka men jag lyckades ju bokföra och känd emej helnöjd med det. Men så skrev den där surfittan till lärare så där och jag kände bara att jag fan ger upp. Det var liksom droppen av flera saker och jag kände att jag inte fixar kursen om jag inte får hennes hjälp. Så jag vässade dom grå och undrade hur fan jag skulle lösa det. Det är ju enormt tight om tid om sandbacka skulle köpa in en ny, annan, kurs från hermods då man måste vara färdig senast den 18:e om man läser mot dom eftersom att dom postar betygen hit upp. Så kom jag på, att det kanske kunde vara en lösning om jag läste projektarbete på sandbacka istället och inte mot hermods. Det är ju en 100 p kurs och 100 p är vad jag behöver nu för att bli färdig. Så jag gick på skolan och bad om att få strunta i hermods för gott och göra projektarbete istället. Inga böcker behöver köpas och inga betyg behöver postas förutom det jag ska posta till antagningen i Strömsund. :-) Så då fick jag ju automatiskt mera tid på mej. Det skulle visst gå bra att göra ett PA istället tyckte skolan så jag har fått en handledare nu och för att jag ska hinna det här så låter dom mej konstruera mitt PA utifrån ett redan utfört arbete, min köksö med andra ord. Så det som återstår mellan mej och slutbetyget nu är en uppsats. Jätteskönt! :-D

Hur går det för dej att arbeta? Har du börjat om?

Mys och hemtrevnad sa...

hej! Vad kul att du hittade till mig, välkommen! Vad tråkigt att du inte mår bra! Hoppas det ordnar sig! Kramis semlan