tisdag 30 augusti 2011

Dramatik på hög nivå...



Mitt första försök att baka Cup-cakes resulterade i dessa, Morotskake-cup-cakes... Smaken var det inget fel på men utseendet är jag inte riktigt nöjd med... Bättre lycka nästa gång!!

Nu till dramatiken; jag fick skjuts av pappa till SUS förra onsdagen... Jag hade en läkartid på Gyn, där bestämdes det jag ska opereras... Blev skickad att fylla i lite papper och lämna några prover, när jag sitter och väntar på att bli inkallad till ssk så kommer min läkare och säger att jag ska infinna mej på kirurgakuten, snabbast möjligt... Jag hade alldeles för höga levervärden... En kirurg undersökte mej, jag blev skickad på ultraljudsundersökning och så kom en medicinläkare och tog ett prov... Ett prov som skulle ta en timme att analysera... Jag och pappa började planera för hemfärden, vad vi skulle äta och att K skulle hämta mej i Abborrträsk, men så kom samma medicinläkare och sa att levervärdet inte gått ner, att jag inte fick åka hem... Jag blev inlagd på medicinavd över natten... I dagsläget kliar sej läkarna i huvudet och vet inte vad detta kan bero på... Jag ska lämna prover en gång i veckan i fyra veckor och så ska jag på magnetröntgen i slutet av september... Jag känner mej inte det minsta sjuk, förutom att jag har konstant feber (typ en grad, men ändå feber) att jag mår illa och är gräsligt trött... Det här kan vara orsaken till att jag varit så extremt trött i sommar... Nu hoppas jag bara att det blir nån rätsida på det här, nu vill jag vara frisk och kunna blicka framåt mot nåt bättre...

Just nu känner jag mej faktiskt lite orolig och jag vågar inte Googla på ordet leversjukdomar...

Hoppas på en bättre dag imorgon, mindre illamående och mindre trött... Jobb på torsdag!!

*

5 kommentarer:

Lenajl sa...

Men det var väl jättefina cupcakes?! Svammel-Fia.
Använder du muffins-plåt?

Trist att du aldrig får vara riktigt pigg.
Krya på dig, så håller jag tummar å tår!

Kram!!!

Hanna sa...

Håller med! Det var väl inget fel på dina cupcakes?! :-)

Vad kul att din walk in är så gott som klar, jag fick mej ju aldrig en. :-(

Ovissheten är inget kul, vi lever ju i den både du och jag, jag förstår att du tycker att det är otäckt, tycker jag med! I sunderbyn ska de göra en cystoskopi, känns ju som en mindre trevlig undersökning, men skönt att de ska kolla iallafall. Trötta är vi ju oxå! Det är faktiskt lite synd om oss tycker jag!

Madeleine Berglund sa...

Hej fina Lina!

Vad roligt att höra från dig igen. Mindre kul att höra att du blivit "sjuk" även om du inte känner dig "sjuk".

Jag hoppas allt löser sig till det bästa, kom ihåg att andas och fyll livet av mycket kärlek, beröring, fina ord och skratt så gott det går..

Massa kärlek till dig!
kram Madeleine

Hanna sa...

Men jag tycker att det låter farligare med dåliga levervärden så jag tycker mer synd om dej jag. :-) Jaaa, jag blev så lycklig när regnet kom!

Gud vad skönt att du ska få ta bort den så du slipper ha så ont. :-D När ska du in i röret?

Madeleine Berglund sa...

Jajamän,nästa torsdag bär det av till London i fem dagar. Härligt och superkul! Gissa om jag ska shoppa kläder på Primark, tjoohooo!!! ;)

kram kram
Madeleine