lördag 17 maj 2014

Jakten på vårtecken!!




 Ikväll var jag ute i snålblåsten och förevigade lite knoppar på diverse träd och i rabatten... På instagram och facebook ser jag bilder från södra delen av vårt avlånga land, på dessa bilder blommar rabatter och olika fruktträd, den ena gräsmattan är grönare än den andra... Här i Norrland har vi inte kommit riktigt så långt, men vi har midnattssolen....

 Solen som gör att mina ögon tåras varje morgon när jag öppnar dörren till sovrummet eftersom det är så ljust i hallen, jag har dragit för mörkläggningsgardinen... Solen som strålar på min altan från tidig morgon till 18-tiden... Solen som skänker sitt sista ljus på framsidan av mitt hus, där jag kan sitta på trappan och jaga myggorna... Än får vi längta efter värmen men den är på väg och den är så välkommen!!

*

Inga kommentarer: