måndag 24 juni 2013

Midnattsolens land...




Denna efterlängtade sol den kan ställa till det ibland... Det är så trevligt med ljuset på kvällarna men det är alldeles för ljus när man ska sova... Tack god gud för mörkläggningsgardin...

Vi har haft en alldeles underbar vår, men nu när det ska vara sommar så håller sej tempen omkring 10-12 grader, regn och blåst... Brrr!! Idag har det däremot varit varmt, kvavt man väntar åska när som helst...

Myggorna och knotten har kommit med besked, jag har stora bölder på  ben och armar där dom bitit mej...

Midsommar firades med att jobba en stund på förmiddagen, plantera sommarblommor i krukor på eftermiddagen och vänta hem min arbetande sambo... Det blev inlagd sill, varm och kallrökt lax och löjrom till middag... Mmmm, när man äter fisk så blir man inte så extremt mätt som när man äter en grillad köttbit...

Min kära sambo har hunnit åka ambulans och vara inlagd på Sunderby sjukhus vilket betyder att jag varit mycket orolig... Han är åter på benen och piggare än vanligt...

Vi har firat en student, träffat en IVF-kille och bokat sommarsemestern...

*

Psst!! Nu är det dags att jag tar mej i kragen och börjar om med bloggandet...

Inga kommentarer: