måndag 9 april 2012

Måndag, en sån här helg vet man inte vilken dag det är...




Det finns hopp om att det kommer att bli sommar i år igen!!

Den här påsken har varit guld, det har varit skönt att bara vara ledig...
Långfredag; jobbade till 12 sen åkte jag hem och vilade på sängen en stund innan vi bakade pizza till middag...
Påskafton; Ring-så-spelar-vi på radion innan uppstigning, gick en promenad innan jag tillagade Belgiska våfflor till brunch, satt ute på altanen och lapade lite sol och avslutade dagen hos svärföräldrarna med påskmiddag och hockey... SAIK till SM-final!!
Påskdagen; började med lite sovmorgon, pastasallad till lunch,två timmars solande på en gassande altan, byte till sommardäck på svärföräldrarnas bil, lite kött och potatis, avslutades med en promenad och lite go´saker...
Annandagpåsk, idag; steg upp tidigt och åkte iväg till Brännäs, stannade på vägen och lämnade in en blomma till min motionscyklande mormor, bjöd pappa på potatissallad och rostbiff... Just när jag plockat ut en aprikospaj ur ugnen kommer J och R körade med skotern, bjöd in dom på paj och gick sedan över till J:s föräldar för att hälsa på J:s syster som bor på Irland i vanliga fall.. Körde hem och har ikväll planterat lite frön...

Känner att jag haft en underbar påskhelg, har träffat alla som betyder nåt så nu är batterierna laddade inför jobbarveckan som innebär jobbarhelg!!

Imorgon åker K med grabbarna i familjen å ser på hockey, jag är inte ett dugg avundsjuk... :( Jag och K hade som planerat att  vi skulle åka och kika på nån hemmamatch om SAIK skulle gå till final, men nu är det så att jag jobbar... :/ Men jag får ju titta på tv...

*

2 kommentarer:

Madeleine Berglund sa...

Hej Lina!

Hur har du det? Du verkar haft en trevlig påsk. :)

Jag är utvilad och glad full med socker i kroppen, haha. ;)
KRAM
Madde

RackarTuss sa...

Hej hej!

Hoppas att det är bra