måndag 20 februari 2012

Måndag, lediga dagen som gick upp i rök...




Det var så mycket jag hade tänkt göra idag; strosa på Dollarstore, köpa jäst så att jag kunde baka den andra laddningen av semlor och så hade jag tänkt skotta av altanen mera... Men se, det var det nån som tyckte att jag inte skulle få göra idag... Jag blev utringd att jobba, 16 - 21.10... Okej det är en kort kväll men dagen är ändå förstörd, jag sitter bara å väntar på att klockan ska gå så att jag får gå iväg å göra bort jobbet...

Jag tycker att det kan kännas lite tragiskt, vi ringer Lina för hon har inga barn som ska hämtas eller tas om hand, hon gör ändå ingenting så hon kan ju komma in å jobba... Å jag kan inte neka heller, om jag nu inte ska iväg på nåt sjukhusbesök - för jag har inga barn å jag gör faktiskt inte så mycket heller... Ska jag bli straffad för det??

*

3 kommentarer:

Madeleine Berglund sa...

Hej!

Mm, semlor. Det ska vi äta imorgon. Jag var klyftig nog att frysa in brödet när vi bakade för några helger sedan.

jag längtar också till våren och snart är den här. :) Det gör mig glad!

Jaså du ska jobba. Har du provat säga: "Nej, tyvärr jag kan inte idag, jag har andra planer, men jag hoppas att det löser sig"?

Ha nu en fin dag!
kram Madeleine

RackarTuss sa...

Åh, du har en blogg med väldigt fina foton i :)

RackarTuss sa...

Tack, mina är dock mest googlade ;) dina har nog du fotat :) Fint iaf!