tisdag 16 juli 2013

Semester!! :)




Efter sex års tjat på mina byggnadsarbetare så har jag äntligen fått min altan utbyggd... Det tog inte lång stund men blev så mycket bättre än vad jag föreställt mej... Äntligen slipper jag rensa ogräs i den övervuxna rabatten där det aldrig planteras nåt... Jag ställde genast dit två plåtkrukor med diverse blommor, det blev mycket bättre än innan...

I torsdags gick jag på semester... Jag började med att åka till Malå direkt... Hälsade på mormor - målade hennes naglar, klippte bort lite döda blommor i hennes balkonglåda och införskaffade ett nytt batteri till hennes klocka... Åkte vidare till lillasyster - skjutsade henne och kompisen till Solviksbadet, plåtade en massa bilder när dom badade samt när dom hoppade studsmatta när vi kom hem igen... Han med en resa till pappa också - där hämtade jag EUROs, filead abbore och hjortron, jag kände mej rik när jag åkte därifrån...

I helgen har vi varit i Piteå - solat har jag gjort, K har hjälpt sin far med en båtvagn så att jag ska få åka båt nästa gång vi är på besök... Promenerat en bit på mornarna och ätit grillat...

På vägen hem igår tittade vi förbi hos J, hennes bebis har inte kommit ÄN... Idag är det 4 dagar över tiden, jag är en mycket spänd Tant Lina!! :)

På måndag startar vi våran riktiga semester - vi ska köra till Arland, övernatta på hotell och sedan åka vidare till KANARIEÖARNA på tisdag... På min alldeles egna födelsedag till och med... :) Åh vad vi ska njuta av lite värme...

*

Inga kommentarer: