lördag 10 mars 2012

Lördag, en dag med mycket sport på tv...




Jag fick två sticklingar från en pensionär, jag tycker att dom har så fina blad men jag vet inte vad det är... Dom ska visst blomma också... Åh vad roligt med lite nytt... Jag skulle behöva lite nytt till sovrummet, kanske en luftrenade fredskalla kan passa där??

Idag har vi skottat upp altanen så pass att vi kan börja sitta där å sola, det var soligt medan vi höll på men när vi var färdiga så gick solen i moln och en kort stund senare blev det snöstorm...

Tur att det då visats så mycket olika sportevenemang på olika kanaler, jag har zappat som en galning.. 5-milen i Holmenkollen, skidskytte på 4:an och första kvartsfinalen SAIK-Modo... Tur att det inte är så nervpirrande... Hoppas mormor överlevde 5-milen där hennes favoritåkare var med i täten länge... Måste ringa henne imorgon!!

Nu bojkottar jag Melodifestivalen!!

*

2 kommentarer:

RackarTuss sa...

Hej hej!

Vet inte vad dom heter men jag kallar dom "sprättiväg" för att dom sprätter iväg frön.
Jag har haft sådana men de har aldrig blommat.

Lenajl sa...

Det är "sprätt-iväg".
Jag har också en, jättestor men inga blommor.
De små fröna som den sprättar iväg är giftiga, så man kan vara lite extra noga med dammsugaren ifall man har barn-besök nån gång. :)

Kram!
/L