söndag 30 oktober 2011

Vintertid, jo pyttsan!!




Så här ser det ut när det är vintertid, inte som idag... Plus 5 grader, myggor i luften och knoppar på rönnhäcken, regn i luften och inte den minsta hint om att det ska komma nån snö... Jag GRÅTER!! Det är en dag kvar i oktober och fyra veckor kvar till första advent.. Fyra veckor innan man får börja julpynta, då SKA det baske mej ligga snö på marken...

Idag har jag och K skållat 600 gr mandel som jag ska göra mandelmjöl av, så imorgon ska jag trösta mej med att prova göra macarons... Det ska bli riktigt spännande, men om jag följer bilderna i receptet så borde det inte vara nån konst...

Åsså har jag spånat på en farsdagspresent... Nu märker K att jag håller på piggna till, jag gör ritningar och sätter honom i arbete... :)

Åter till mandlarna...

*

Inga kommentarer: