onsdag 14 september 2011

Försvann glädjen tillsammans med solen??


Mina halvdöda pelargoner tog sej efter att jag ansat dom brutalt, men nu har dom fått alldeles för mycket vatten... Vi har plockat bort sommarprylarna från altanen och kastat bort alla sommarblommor, det känns som om säsongen är över nu... Men det kommer en ny sommar nästa år igen... Det är nu man kan sitta och planera för vad som ska ske nästa år... Jag skulle vilja bygga ut altanen, bygga en planteringshörna, skaffa pallkragar att odla i och dekorera ena hörnet av gräsmattan... Jag kan inte säga trädgården för det har jag ingen...

Idag har jag varit på företagshälsovården, skönt att prata med en utomstående... Jag har satt upp ett personligt mål här i livet... Att jag ska bli glad igen, att jag ska hitta tillbaka till glädjen... Jag längtar efter skrattet, det förlösande skrattet, att få skratta så att tårarna rinner... Det känns som det viktigaste, det jag kan råda över själv... Sen när jag är frisk och glad så kan jag ta itu med andra saker...

Har köpt mej en tidning, Hem ljuva hem, så nu ska jag krypa mer under täcket, lyssna på regnet som slår mot rutan och läsa min tidning!!

*

Inga kommentarer: