fredag 5 augusti 2011

Vatten till äppelträdet...




Äntligen kom regnet... Nu får mitt nyplanterade äppelträd den vätska som det behöver, åsså kan man med gott samvete vistas inomhus... Inte för att man MÅSTE vara ute när det är soligt, men det är bra med alla D-vitaminer man kan få den här årstiden för snart kommer mörkret igen... :/

TV-lagsmatchen spelades på Ringelvallen i onsdags och TV-laget vann med 3-2... En mycket trevlig tillställning och framför allt ett underbart väder... Det är helt samslöst så bra väder vi haft den här sommaren, det finns INGET att klaga på...

Helgen kommer att spenderas inomhus med att göra så lite som möjligt... Kanske jag försöker mej på lite bakning - Cupcakes och Macarones...

*

2 kommentarer:

Lenajl sa...

Jag tänkte åxå pröva på macroner nån gång... Men jag är lite av en lat-bakerska...det är för många moment, lixom. :) sånt gör jag bara vid jul. ;)

Men lycka till, du kanske har tålamod! :)
Kram!

Madeleine Berglund sa...

Hej fina Lina!

Jätte stort tack för dina kommentarer som du lämnat inne hos mig, blir så oerhört varm och glad för det. Tack. :)

Jag har haft en bra semester, fint väder, mycket bad, mycket godsaker (lite för mycket kanske men äsch då).

Jag har varit så pysslig under semestern att jag inte kan släppa taget nu när jag inte har semester längre. Har målat första varvet på ett skrivbord ikväll.. Kommer bli så fint tror jag.

Ja, precis, jag har nytt jobb, i alla fall för tre månader framöver. Fram till semestern jobbade jag som butikschef i en möbel och inredningsbutik inne i Stockholm.

Men jag slutade där, jag var less, kom hem så sent om kvällarna och var trött på att pendla vareviga dag. Så nu har jag ett vikariat på en förskola istället. Ett fantastiskt jobb, fina arbetskamrater och tolv minuter hemifrån om jag cyklar med Blixten.

Berätta, hur mår du?

Kram Madeleine