tisdag 21 juni 2011

Vad hade jag väntat mej??

Jag undrar just vad känslan jag hade för en månad sen var för något... Det kändes som att allt skulle ordna sej till det bättre...

Idag fick jag ett slag i magen, IVF-läkaren tycker att det är bättre att operera bort min endometrioscysta innan det görs nåt frysförsök... Det är nog så att jag håller med honom, att jag vill ha den bästa av förutsättningar när det väl ska göras... Men...

Jag hade faktiskt trott att jag någon gång skulle få vara med om nåt roligt, att jag skulle få ett glädjande besked... Det har gått så långt med dessa motgångar att människor runt omkring mej börjar tycka att det är dags att det vänder... Det har ingenting med positivt tänkande att göra, jag hade en positiv känsla men den gjorde inte saken bättre.... Hellre ännu sämre eftersom allt möjligt händer just nu...

Mitt i allt elände så har min glädje inför födelsedagen och kalaset försvunnit, jag tycker bara att det känns jobigt just nu... Jag önskar att jag hade orken att åka till IKEA eller att vi kunde köra förbi Skellefteå å Jysk på vägen hem ifrån Piteå... Tyvärr så har vi ingen bil att frakta några grejer i så det blir inte av...Lite inredningsshopping skulle glädja mej!!

Igår var jag på Dollarstore och köpte papperstapeter för 10 kr rullen. Alltid finns det väl nåt som kan tapetseras??

Nu ska jag lägga mej och vila å hoppas att smärtan försvinner, i alla fall den i magen!!

*

Inga kommentarer: